Konceptet -”tid är pengar” har sin sanning men idag är det brist på tid och inte pengar vid flyttning
Allt ska gå fort, helst skall allt vara klart innan man gjort en bokning, man skall inte lägga för mycket tid, helst vill man lägga 20 sekunder och få ett snabbt tydligt svar.
Vi gör det möjligt – läs mer nedan.
I dagens samhälle finns det mängder med olika förmedlare av flyttoffert, städoffert osv.
Vi som arbetat inom branschen i över 50 år har under tiden sett förändringarna för flyttoffert(er) – för och nackdelar tyvärr.
För 7-8 år sedan var våra bokningar för flyttning fördelade på 70% via telefon, 30% via mail, idag är det 10% via telefon och 90% via vår flyttoffert på www.flyttar.se samt mail.
När man skickar in en förfrågan för en flyttoffert, stoltserar många med att ni får offerter från 4-5-6 olika leverantörer. Vilket kan ses som positivt men det som inte framkommer är att varje leverantör vill ha så detaljerad beskrivning som möjligt, så räkna på minst 6 samtal, med några kompletterande samtal med ytterligare frågor.
Varje samtal tar ca 10 min – snabbt så har ni ägnat minst 60 min, dessa samtal kommer även i nära anslutning till att er förfrågan för en flyttoffert för er flyttning publicerats.
Om ni tar er igenom alla samtalen får ni i slutändan flera flyttofferter skickade till er med varierande priser från olika flyttfirmor och flyttningsprocesser.
Prisbilden för tex en intern flyttning inom Stockholm, 100kvm bostad, packat och klart med skapliga förutsättningar kan ligga i spannet mellan 3-8000:- inkl moms efter RUT avdrag.
Ni kanske undrar varför det kan skilja så mycket..
Om man enkelt förklarar detta genom att ta till det klassiska utrycket – ” Du får vad du betalar för ”
så säger det relativt mycket om prisbilden och de olika flyttofferter ni kommer få ta del utav.
Vad är en värt att tänka på vid flyttning?
Ni skall trots allt överlämna alla era ägodelar i någon annans händer, hur skulle du vilja att hanteringen av dessa ska utföras? Allt emballeras med filt och spännplast, allt får plats i en stor lastbil och tillräckligt med arbetskraft för att alla momenten skall gå snabbt och enkelt? Eller kanske att era tillhörigheter lite oaktsamt lastas långsamt på grund utav att det endast var 2 flyttkillar som utförde flyttningen dessutom en liten lastbil och behöver köra 2-3 gånger?
I slutändan kanske er flyttning med den lilla lastbilen är avklarad efter 12-14tim, en del skador och rent utmattande även för er, då ni säkert har barn och annat att ta hänsyn till.
Väljer man en flyttoffert med något högre kostnad – utförs uppdraget rimligen omkring 6-7tim, ordning och reda och ni kan istället för att stressa upp er över tidsåtgången
– Uppskatta ert nya bostadsbyte och flyttningens gång.
För att återgå till rubriken kanske ni undrar vad som skiljer oss från andra?
Efter alla dessa år och tusentals flyttoffert(er) och uppdrag värderar vi tiden på ett mer samhällsuppdaterat vis.
Alla vill veta vad det kostar att enkelt få en flyttning på ett snabbt, trygg och medvetet sätt, oavsett vart i Sverige du flyttar.
När du fyller i vår prisförfrågan ( Räkna ut mitt pris på huvudsidan www.flyttar.se), får du snabbt ett pris att ta ställning till – önskar du gå vidare –
fyller du enkelt i vår flyttoffert och vår kundtjänst kontaktar er för bokning av ert uppdrag, ju mer information, lättare för oss att bedömma uppdragets utformning.
Varför oss?
Vi har lastbilar i hela Sverige som varje dag utför flyttningar från Sundsvall i norr till Simrishamn i Söder – Stora som små.
Huvudkontoret är beläget i Stockholm där vi har vårt huvudlager på 2500kvm och 10 stationerade flyttbilar.
Varje vecka har vi flertal lastbilar i Sundsvall, Karlstad, Jönköping, Göteborg, Helsingborg, Malmö, Simrishamn och allt däremellan.
Vi äger alla våra lastbilar, alla våra magasin, all vår personal går under kollektiv avtal och utbildas med nya tekniker och arbetsmetoder.
En flyttning kräver så ofantligt mycket mer än att bara -” bära möbler”.
Under våra +50 år har vi även utvecklat starka relationer med våra branschkollegor i nästan samtliga städer i Sverige, som idag är anslutna till oss och arbetar
med oss, under samma förutsättningar och principer.
När du kontaktar oss – får ni en handläggare från början till slut som ansvarar för just er flyttning.
Om ni har frågor så behöver ni heller inte ringa till oss utan känner ni er mer bekväma att via -” Flytt chatten” få era frågor besvarade.
Gå enkelt in på www.flyttar.se och påbörjar chatten. Målsättningen med öppettiderna för chatten är 07:00-16:00 vardagar, vissa dagar är alla handläggare upptagna och då fyller ni enkelt i chattens frågor så kontaktas ni direkt när någon blir tillgänglig.
Vi är Sveriges enda flyttfirma med bemannad flytt chatt, mer serviceminded än så blir det inte!
Lämna ett svar